23 Dingen

Het sociale netwerk van 23 Dingen

Deel hier met andere bezoekers wat je geleerd hebt over de werking van Ning. Tips, suggesteis... kom maar op!

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Wat is de gemene deler van de leden van deze Ning? Een ontdekoefening bij ding 19? Een account aanmaken, vrienden uitnodigen... En dan? Hebben we niets te delen met elkaar? Of... is het koudwatervrees?

Dit is in ieder geval een goed voorbeeld dat het faciliteren van een community alleen niet voldoende is: zelf actief zijn, daar begint het mee!

Hierop reageren

Ik denk van alles wat.
Maar ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd hoe dat komt.
Wat mezelf betreft voel ik me nogal overspoeld met steeds meer dingen dat ik in feite niet meer weet waar ik het zoeken moet: overal en nergens. Vooralsnog blijft het allemaal wat experimenteren.

Hierop reageren

Helemaal mee eens BiebLies. Een community als deze leeft bij de deelname van de leden. Zelfs op bibliotheek 2.0 Ning met nu 1049 leden, is het slechts een klein percentage dat werkelijk voeding geeft. Is niet zoooo erg trouwens.
DEZE Ning is puur experimenteel. Maakt niet uit wat je doet.

Hierop reageren

...ALS je maar "iets" doet dus!
Experimenteren is immers vooral "iets" uitproberen. Toch?
Maar...
@Anita: overspoeld worden door al die dingen-sites waar "iets" uit te proberen valt, is absoluut herkenbaar hoor!

Hierop reageren

Hi, Bieplies. Ik heb nu zoveel geopend, aangemaakt, signed in enz. Dat ik het echt niet meer weet. Ik denk dat alles nog moet "zakken"en een plaatsje krijgen. Misschien komt dat maandag met onze bijeenkomst dat ineens mijn ogen enz. open gaan en dan zeg ik ..Ohhh, zit dat zo........

Hierop reageren

Is het koudwatervrees? Heb geen idee. Wat kunnen we delen met elkaar? Dus probeer ik even dit . Ben benieuwd waar het terecht komt en hoe verder?

Hierop reageren

@ leesoma2: Jij hebt in ieder geval géén koudwatervrees!
En wat we met elkaar kunnen delen? Hoe deze Ning werkt! En dat je niet de enige bent die "overspoeld" wordt met steeds nieuwe dingen.
Alles laten zakken zodat het een plaatsje kan krijgen, is absoluut een goede aanrader van je. En of maandag je ogen ineens zullen open gaan??? Dat hoeft ook niet, denk ik, goede wijn moet ook tijd krijgen om te rijpen;-)

Hierop reageren

Hoe verder ik met de 23 dingen kom des te meer ik me realiseer dat het echte toepassen nog gaat beginnen. Dat vraagt wel de discipline om er steeds mee bezig te blijven en de verschillende toepassingen en mogelijkheden nog verder uit te diepen. Ben wel benieuwd naar de volgende sessie. Zouden we als oud-deelnemers die ook kunnen volgen?

Hierop reageren

@ fun23d: Ook géén koudwatervrees dus! En ja, het échte toepassen gaat nog beginnen... Ik ben ook reuze benieuwd hoe dit "balletje" verder rolt. Er staan in ieder geval al 'n heleboel collega's in de startblokken voor de 2e groep;-)

Hierop reageren

Het is al een tijdje stil in deze discussie, het laatste bericht is uit juni 2008. In Limburg bij Biblionova zijn we in mei 2008 met 23 dingen gestart. Ik ben nu pas bij ding #19 aangekomen en heb me aangemeld op het sociale netwerk van 23 dingen Ning. Het is nog stil uit Limburg. Om zomaar bij vreemden in te breken en een melding achter laten vind ik toch een beetje vreemd. Collega's uit de rest van nederland hoe zijn jullie ervaringen met de 23 dingen, heeft iemand nog een leuke tip, gadget of iets anders wat jullie kunnen delen met Limburgs maedje.

Hierop reageren

Hi Curlysecrets, hartstikke goed dat je zomaar inbreekt bij 'vreemden'. Da's toch de bedoeling van deze Ning! Gewoon uitproberen en kijken wat er vervolgens gebeurt...
Succes met je 23 dingen.

Hierop reageren

Tot nu heb ik al veel opgestoken van de verschillende dingen, soms is het wel moeilijk om alles bij te blijven houden, je gmail (naast je gewone mail), de gedeelde documenten (is hier nog wat nieuws bijgekomen), wiki's en de verschillende blogs. Voordat ik met een"ding"aan de slag ga maak ik eerst een rondje langs allerlei van deze bovengenoemde plaatsen en voor dat je 't weet is er al weer een hoop tijd verstreken. Even op you tube kijken de rss feeds checken of ik niets mis. Breng tegenwoordig heel wat tijd door achter de computer, vraag me wel af of ik dit in de toekomst blijf doen. Houden we alle contacten bij vraag ik me af??

Hierop reageren

RSS

Info

23 Dingen 23 Dingen heeft dit netwerk opgezet op Ning.

Start je eigen netwerk!

Badge

Bezig met laden...

© 2009   Gemaakt op Ning door 23 Dingen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden