23 Dingen

Het sociale netwerk van 23 Dingen

Deel hier met andere bezoekers wat je geleerd hebt over de werking van Ning. Tips, suggesteis... kom maar op!

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Hallo
Die vraag heb ik ook. Kun je wel al die contacten bijhouden? Zeker als je je nu in geval van deze cursus op zoveel sites, hyves en weet ik wat allemaal inschrijft om uit te proberen. Mijn idee is: selecteren op waarde voor jezelf (prive-wise) of in het kader van je werk.
Succes en groetjes van een ander "limburgs maedje" (een Valkenburgs).

Hierop reageren

Curlysecrets, dat laatste vraag ik mij ook af. Inmiddels bij verschillende sites aangemeld, vind ik het moeilijk om te onthouden wat waar zit. En of ik tussen de vele werkzaamheden door ook nog gelegenheid vind om regelmatig een bijdrage te leveren aan de diverse discussies. Want een ding is zeker: een community staat of valt bij de de actieve houding van de deelnemers.

Hierop reageren

Dat zal zich uitwijzen als we deze cursus achter ons hebben. Dan blijven de interessegebieden over en dan zie je vanzelf welke communities van waarde zijn voor je werk, door de reacties die je automatisch krijgt. Nu zitten we in teveel web-dingen tegelijk en zie je door de bomen het bos niet meer.
Maar het staat of valt inderdaad bij reageren of niet!

Hierop reageren

Of het ons lukt om alle contacten bij te houden? Het ligt er aan wat we allemaal opstarten, denk ik. Voorlopig heb ik héél véél plezier in de 23 dingen. Er zijn legio mogelijkheden en er valt véél te delen en ...............als je te weinig vrienden hebt, kun je hier zó een aantal nieuwe maken. Ik zal de 23 dingen-ning voorlopig regelmatig bekijken.

Hierop reageren

@curlysecrets Ja, dat vraag ik me ook sterk af. Het zit nog niet genoeg tussen mijn oren en ik heb het gevoel dat alles veel tijd kost. En dat zou het toch niet moeten zijn. 23 Dingen moet, als het goed, is een onderdeel zijn van het reguliere werk. Maar alles wat na de 23 dingen is gekomen, doe ik in vrije tijd. De Hyves pagina van de bibliotheek, ons bibliotheekblog. Filmpjes, foto's, die ik voor de bieb maak, ik verwerk alles thuis. Zou me geloof ik ook schuldig voelen als ik dat gezellig op de bieb doe. Dus inderdaad, Curlysecrets, ik verblijf ook heel wat uurtjes achter de pc thuis. Tja.....

Hierop reageren

Wat ding 19 betreft: ik voel privé weinig behoefte om me aan te sluiten bij een sociaal netwerk, al merk ik dat ik wel uren kan rondsnuffelen op zo'n site. Maar voor 't werk lijkt het me wel handig, zeker wanneer het een netwerk van vakgenoten betreft of van mensen met dezelfde interesses. Bijvoorbeeld dizzie.nl. Ik ontdekte daar al iemand van een boekhandel én een schrijfster. Prima podium dus om wat reclame voor jezelf of voor je activiteiten (schrijversbezoeken bijvoorbeeld) te maken.

Hierop reageren

Dizzie.nl spreekt mij ook erg aan, ook al doe je niet meer met chatten er staat ontzettend veel boek-informatie op en dat is voor ons vak toch luilekkerland wat mij betreft. Ik heb deze site in mijn favorieten gezet en kijk regelmatig rond, tot nu toe heb ik me nog niet aangemeld. Begin toch wat terughoudender te worden om me bij van alles te registreren, registreren is zo gebeurd maar gaat afmelden ook zo eenvoudig?

Hierop reageren

Hallo all,
Bij sommige sites kun je afmelden zo vinden, soms is het behoorlijk verstopt. Volgens mij heb ik mij in de afgelopen jaren aangemeld bij misschien wel honderden fora, mailinglijsten, blogs, wiki's enz. en velen na wat proberen, vergeten. Afmelden doe ik nooit, soms gebruik ik iets na een jaar opeens weer als de site vernieuwd is of er opeens een serie vrienden het heeft ontdekt en uitnodigingen stuurt. Ik meen dat er bij een onderzoek werd gezegd dat de gemiddelde internetter maar 10 sites regelmatig bezoekt, inclusief sociale netwerken.
Na een tijdje proberen blijven er vanzelf een paar over die je regelmatig gebruikt. Soms ruil je dat in voor een nieuw ding, maar 23 zullen het er nooit permanent zijn, lijkt mij;-).
Gebruik je Netvibes, iGoogle of Symbaloo, dan kun je wel veel koppelen en daar volgen, dat scheelt. Wel merk ik dat ik daar ook niet alle tabjes bijhoud. Te veel Web 2.0, te weinig tijd.
Groet Rita Niland

Hierop reageren

Dat is het probleem ook een beetje. Gedurende de cursus "moet" je je overal inschrijven om uit te proberen. Doe dat ook, je leert er ontzettend veel van. Echter gebruik zoveel mogelijk eenzelfde wachtwoord, want anders hou je het niet meer uit elkaar. Als de cursus eenmaal voorbij is ga je vanzelf selectief worden en reageer je alleen nog op voor jou zinnige dingen.
Succes en leer heel veel.

Hierop reageren

Sinds februari heeft de provincie Utrecht zich ook gestort op de 23 dingen. Sociale netwerken hoeven van mij niet zo nodig. Ik heb me al wel lang geleden aangemeld bij Schoolbank maar daar eigenlijk niets mee gedaan. Tegenwoordig moet je er zelfs betalen om te communiceren met anderen en dan is voor mij de lol er al snel af. Dit is dus een leuke oefening. Kijken of er nog meer Utrechtenaren langs komen.

Hierop reageren

Je staat inderdaad bij zo veel dingen ingeschreven met 23 dingen, dat het lastig is dat allemaal te onthouden. Sommige dingen zoals de RSS-feeds, delicious.com en librarything vond ik heel erg handig. Tijdgebrek zorgt ervoor dat je je er niet helemaal in kan verdiepen. Sociale netwerken zie ik nog niet helemaal zitten. Wel ben ik bezig met Tripadvisor.com en Zoover om reisinformatie uit te wisselen, misschien kan je dat ook als sociaal netwerk zien.

Hierop reageren

Het einde is voor mij in zicht, maar ik vind dat ik heel veel dingen geleerd hebt. Technische zaken als een You Tube filmpje toevoegen, een blog opzetten en in direct met javascript te maken hebben. Maar ook dat ik ook kon wat mijn kinderen ook kunnen. En ook durven. Het durven aanklikken van schermpjes , foto's , help-programma's etc. zonder dat de computer crasht en de huis-ict (lees:mijn man) flipt. Ik voor mij heb ondertussen wel een selectie gemaakt uit 23 dingen waar ik mij verder in ga verdiepen.

Hierop reageren

RSS

Info

23 Dingen 23 Dingen heeft dit netwerk opgezet op Ning.

Badge

Bezig met laden...

© 2009   Gemaakt op Ning door 23 Dingen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden