23 Dingen

Het sociale netwerk van 23 Dingen

Deel hier met andere bezoekers wat je geleerd hebt over de werking van Ning. Tips, suggesteis... kom maar op!

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Het zou leuk zijn als dit sociale netwerk zou leiden tot een levendige discussie over het leven ná 23 dingen. Maar er zijn ondertussen op allerlei andere plekken netwerken aan het ontstaan over web 2.0 bibliotheek/archief/erfgoed of hoe het allemaal heten mag.

Ondertussen heb ik een stukje huiswerk gedaan ;-)

Hierop reageren

In deze fase van de strijd ben ik onderhand een beetje depri. ik geloof dat ik nu ongeveer 1000 keer mijn e-mailadres en wachtwoord heb ingetikt. Voorlopig gaat het vooral ten koste van mijn sociale netwerk(in real life) en kost het een heleboel tijd die ik in een heleboel leuke dingen had kunnen steken.
Ik heb een googledocument openstaan, een twitter-account, een uitgebreid weblog, podcasts gezien en gehoord, een filmpje op you tube, mijn 5e e-mailadres en ........nergens reacties waar je iets mee kunt. Je moet aan 23 dingen beginnen met fanatieke mensen, anders gaat de lol eraf. Ik heb de indruk dat het groepje waar ik 23 dingen mee ben gestart er niet echt zin in heeft.
Zojuist heb ik nog even op Hyves gekeken en daar pas ik toch echt voor. Wat een onzin.
Ik geloof dat ik het eens ben met mijn kinderen: web 2.0, ach mam laat je daar toch niet mee in. dat is iets voor hobbylozen en daar hoor jij niet bij.

Hierop reageren

Hoi Biebeliejotheekje B,

Niet zo negatief. Ik werk helemaal solo, en na wat beging frustratie ben ik het toch leuk gaan vinden. Ik vond het feit dat ik vaardigeheden leerde al een hele vooruitgang. Dat ik in ieder wist waar ik You tube e.d kon vinden, was ook al heel wat. En gewoon ontdekken wat achter de knoppen zat zonder dat de pc op tilt sloeg. Maar ook dat ik Twitter gewoon iets vond voor mensen die de hele dag niets anders te doen hadden. Veel dingen van 23 dingen kan je voor jezelf gebruiken een aantal dingen voor het werk. En de rest heb je kennis van genomen. Klaar.
Als ik jou eerste alinea lees krijg ik de indruk dat dan geen werkcursus aan jou besteed is, dat werk werk en elke vernieuwing altijd kostbare tijd en energie kost. Wanneer ga je met pensioen?

Hierop reageren

Dit is een deel van het huiswerk voor 23 dingen: Ik heb veel ontdekt, ook heel leuke dingen als LibraryThing, Delicious, iTunes. Door deze cursus ben ik gedwongen tijd te nemen om van alles te ontdekken. En het kost heel veel tijd. Als ik alles wat ik geleerd heb, en de moeite waard vind, zou gaan gebruiken heb ik geen tijd meer om boeken te lezen bv. En dat zou jammer zijn...
Maar ik ben zeer positief over deze ontdekcursus, meer voor mezelf dan voor de bibliotheek. Het zullen voornamelijk de webmasters zijn die allerlei dingen gaan toepassen, en dat al doen. Maar omdat ik nu beter weet wat er allemaal bestaat (en ik neem aan dat er nog veel is wat ik niet weet) ben ik een betere gesprekspartner voor de webmaster en kan ik met suggesties komen die website kunnen verbeteren. Want het is wel zo leuk als ook de internetters toch nog de weg naar het fysieke boek weten te vinden.

Hierop reageren

Ook voor mij wordt de brij steeds groter. Hoe het allemaal mogelijk is snap ik niet en ook net waar je soms ineens terechtkomt is mij niet even duidelijk. Maar dat het enorm groots en knap is dat is voor mij een feit.

Hierop reageren

Laat je niet afschikken!
Er kan NOG veel meer dan je waarschijnlijk gezien hebt en dat is okay. Naar mijn idee moet je een beeld hebben van de belangrijkste zaken en daarna kun je op basis daarvan en naar eigen smaak verder op ontdekkingstocht gaan.
Moet je alles ook echt zelf doen? Ik ben van mening van niet... Zelfs het allemaal zelf bloggen vind ik (als pro-blogger) onzin...
Maar het is een ontdekkingtocht. Laat je verrassen!

Veel plezier!

Hierop reageren

RSS

Info

23 Dingen 23 Dingen heeft dit netwerk opgezet op Ning.

Badge

Bezig met laden...

© 2009   Gemaakt op Ning door 23 Dingen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden